5 postanowień żywieniowych, które dotrzymasz bez problemu!

  • 0
  • 0
5 postanowień żywieniowych, które dotrzymasz bez problemu!
29.03.2017

Ile to razy rozmyślałaś nad tym aby schudnąć czy rozbudować mięśnie?
„Za tydzień zacznę”
„Nie, jutro bo jest impreza”
„Przestane jeść słodycze to waga sama spadnie”„Na razie nie mam stroju na siłownie, wybiorę się jak sobie kupię….”
… i wiele innych

Aby nastąpiła zmiana musi być plan. Plan powinien być sprecyzowany, prosty i możliwy do wykonania. Dlatego zacznij od wprowadzenia paru zmian. Kiedy to będzie już przyzwyczajeniem, wprowadź następne. Nie wszystko na raz!

1. Nie trzymaj w domu słodyczy oraz innych produktów, które oddalają cię od wyznaczonego celu. Nie możesz sabotować swoich działań, jeśli nie będziesz mieć takich produktów w domu.

2. Zaczynaj dzień od wody z cytryną. W zimę może być ciepła, w lato zimna. Woda nawadnia (a dużo osób o niej zapomina w ciągu dnia), cytryna natomiast pobudza perystaltykę jelit, wytwarzanie kwasów żołądkowych i dostarczy jonów zasadowych, które są ważne dla naszej równowagi kwasowo zasadowej.

Water-with-lemon

3. Jedz minimum pół kilograma warzyw dziennie. Po pierwsze zawierają olbrzymie ilości zdrowych składników odżywczych, po drugie wspomagają perystaltykę jelit, po trzecie dostarczają nam zasadowych jonów oraz sporą ilość wody.

4. Pamiętaj, że warzywa są ważniejsze niż owoce. One też są zdrowe, ale zawierają spore ilości cukru. Jeśli nie trenujesz dużo i nie masz bardzo szybkiej przemiany materii, wówczas owoców nie powinno być więcej niż 2 porcje dziennie.

vegetable-mix

5. Nie jedz na siłę. Pewnie słyszałeś, że powinno się jeść 5 posiłków dziennie. Nie zawsze jest to prawda. Czasem wchodzimy w tak zwane błędne koło i jemy na siłę tą dodatkową przekąskę, która ma być np. podwieczorkiem. Jeśli nie jadłeś śniadań, to nie znaczy, że masz wprowadzić dodatkowy posiłek, tylko rozłożyć kalorię z innych posiłków na to np. śniadanie. Jeśli chorujesz na cukrzycę, czy insulinooporność, to tych posilków powinno być mniej.

Co jeszcze? Pamiętaj o nagrodzie! KIEDY (nie jeśli!) Ci się uda, kup sobie jakąś wymarzoną rzecz albo pójdź do restauracji i zjedz to, czego najbardziej Ci brakowało. Ale uwaga – nie częściej niż raz na 2 tygodnie ;). A kiedy te zmiany wejdą Ci już w nawyk – zaplanuj kolejne. To nie takie trudne, prawda?

autor_artykulu_dietaifitness

Komentarze

Tylko zalogowani użytkownicy mogą dodawać komentarze.

Najnowsze artykuły

Odchudzające koktajle - przepisy

Odchudzające koktajle - przepisy

Wakacje tuż, tuż, dlatego wiele z nas zaczęło już walkę...
czytaj więcej
Jak efektywnie i skutecznie odpocząć w weekend

Jak efektywnie i skutecznie odpocząć w weekend

Dwa dni odpoczynku przy naszym pięciodniowym, pracowniczym trybie życia to...
czytaj więcej
Sklep internetowy vs. Sklep stacjonarny- poznajcie Let's Beauty!

Sklep internetowy vs. Sklep stacjonarny- poznajcie Let's Beauty!

W czasach, w których nie wyobrażamy sobie już życia bez...
czytaj więcej
#BeautyTips: Zrób swój własny peeling!

#BeautyTips: Zrób swój własny peeling!

Wiesz, kiedy Twoja skóra wygląda najlepiej? Oczywiście po peelingu. Warto...
czytaj więcej
Gorące gossipy